Trendy, ciekawostki i socialmediowe życie
Spójrz na otaczający Cię świat, a on z pewnością odwdzięczy Ci się całym mnóstwem pomysłów na treści. Bycie na bieżąco to jeden z najlepszych sposobów na to, by znaleźć inspirację do swoich postów. Nie wszystkie będą nadawać się jednak na Twój profil na Instagramie – wybieraj tylko te ciekawostki, które są wartościowe dla Twojej grupy odbiorców.
Real Time Marketing
W przypadku real time marketingu nie musisz odsiewać ziarna od plew – tu liczy się szybkość reakcji i umiejętność wyłapywania trendów, które są naprawdę gorące. Idealnym przykładem marki, która wie, kiedy wrzucić na swój profil dobry RTM, jest Ikea. Gdy tylko Internet zaczyna wrzeć, a Ty chcesz dołożyć swoje trzy grosze do całej tej burzy, stwórz dobrego RTM’a, który – przy odrobinie szczęścia – może okazać się viralem. Taki post to gwarancja wysokich zasięgów.
Nie bój się konkurencji
Profile Twojej konkurencji mogą okazać się prawdziwą skarbnicą pomysłów na nowe posty. Tu jednak musisz uważać – inspiracja, to jedno, kopiowanie, to coś zupełnie innego. Sprawdź, co w tej chwili interesuje Twoją konkurencję, jakie sprawy najbardziej ją zajmują, w jakim tonie publikują. Dzielicie nie tylko tę samą branżę, ale także tę samą lub podobną grupę docelową. Zwracaj zatem uwagę przede wszystkim na te posty, które zyskują spore zainteresowanie. Czytaj, analizuj i wykorzystuj nowo zdobytą wiedzę na swoją korzyść. Sprawdzaj hasztagi na Instagramie, by lepiej odnajdywać te treści, które mogą być ciekawe dla Ciebie i Twoich odbiorców.
Recykling może dobrze Ci zrobić
Jeśli swój profil prowadzisz już od dłuższego czasu, prawdopodobnie udało Ci się poruszyć na nim wiele ważkich kwestii, które były istotne dla Twojego odbiorcy. Co się zmieniło? W niektórych sprawach – nic. Dlatego spokojnie możesz sięgnąć po niektóre treści i odświeżyć je, by raz jeszcze porozmawiać z odbiorcami na niektóre tematy. Recykling nie musi oznaczać odświeżania – może także być formą nawiązywania do przeszłości. Czy coś się zmieniło? Jak niektóre sprawy wyglądają teraz? To dobry sposób, by skłonić ludzi do dyskusji. Pamiętaj jednak, że recycling treści nie jest czymś, co należy praktykować często. Uważni obserwatorzy zauważą, że nie masz pomysłu na content.
Twoi odbiorcy zawsze pomogą
Jeśli nie masz pomysłów na kolejne posty na Instagramie, nie musisz tego ukrywać – poproś o pomoc. Jeśli do tej pory udało Ci się zbudować silną grupę użytkowników, którzy są z Tobą dla Ciebie i wartościowego contentu, z pewnością odbiorcy będą w stanie powiedzieć Ci, czego oczekują. Zadaj pytanie i czekaj na odpowiedzi. Takie burze mózgów mogą Cię zaskoczyć ogromem pomysłów na nowe serie postów. Takie działanie ma jeszcze jedną zaletę – pokazuje, że tworzysz nie dla siebie, lecz dla innych. Twoja grupa z pewnością to doceni.
Pomysły, nawet u najbardziej kreatywnych osób, nie są w stanie napływać do głowy w nieskończoność. Dlatego śmiało korzystaj z inspiracji, by nie wysuszyć tego źródełka.