wtorek, 25 styczeń 2022 20:42

Kampania produktowa w Google Ads

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
kampanie Google Ads w Poznaniu kampanie Google Ads w Poznaniu pixabay

Kampanie Google Ads to skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów i przypomnienie się tym, którzy już skorzystali z naszych usług lub np. planowali zakup, ale porzucili koszyk. Reklamy Google Ads mogą mieć różną postać. Dobrym rozwiązaniem jest kampania produktowa.

 

Takie działania marketingowe są skuteczne, ponieważ potencjalny klient od razu widzi zdjęcie i cenę produktu. Jeżeli klika w reklamę, jest więc wstępnie zainteresowany zakupem. Firmy prowadzące kampanie Google Ads w Poznaniu i innych polskich miastach cieszą się popularnością, ponieważ płacimy za efekt. Jeżeli klient nie kliknie w reklamę - nie płacimy za sam fakt jej wyświetlenia. Nie ma więc obawy, że kampania będzie kosztowna, a mimo wszystko nie przyniesie nam ruchu na stronie.

Trzeba też pamiętać, że kampanie Google Ads można wdrożyć naprawdę szybko. Przygotowanie oferty promowanych produktów trwa znacznie krócej od stworzenia tradycyjnych reklam tekstowych. Reklamy Google Ads są mało inwazyjne, dlatego nie irytują użytkowników. Reklamy wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania Google. Można nawet powiedzieć, że ułatwiają zakupy. Osoba, która szuka konkretnego produktu, nie musi przeglądać całej kategorii w naszym sklepie. Po kliknięciu w reklamę, od razu może zamówić to, czego szuka.

Inteligentne kampanie Google Ads w Warszawie

Dostępne są też inteligentne kampanie produktowe. Oznacza to, że system Google Shopping sam decyduje, komu wyświetlić reklamę, żeby zmaksymalizować szansę konwersji. Firmy prowadzące kampanie Google Ads w Warszawie doradzają taki typ reklamy przedsiębiorcom, którzy posiadają już historię konwersji oraz listy remarketingowe. Algorytmy wykorzystują te elementy, aby typować użytkowników potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Podczas planowania kampanii, warto przemyśleć, na których produktach zależy nam najbardziej. Może to być zależne np. od wysokości marży lub sezonowości. Warto też pomyśleć, które produkty sprzedają się najlepiej. Niektórzy zakładają, że 80% zysku sklepu pochodzi ze sprzedaży 20% produktów. Warto więc kłaść nacisk na bestsellery. Posiadanie flagowego produktu marki nie jest niczym złym, a wręcz przeciwnie, może ułatwić klientom zapamiętanie firmy. Trzeba też zastanowić się nad polityką cenową. Granie niższą ceną nie jest najlepszą strategią, jeśli chcemy zyskiwać w dłuższej perspektywie. Jeżeli nasze produkty nie należą do najtańszych, warto postawić na zapytania skupiające się na jakości. Użytkownicy, którzy zwracają uwagę na materiał czy markę, będą bardziej chętni do zakupu produktów premium.

Kampanie Google Ads są jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Trudno się temu dziwić, ponieważ wyróżniają się wysoką skutecznością i kontrolą nad budżetem.