poniedziałek, 05 grudzień 2022 07:00

Jak wdrożyć program lojalnościowy dla gości hotelu

Oceń ten artykuł
(2 głosów)
Loyalty Starter Loyalty Starter pexels

Gość hotelowy zawsze oczekuje poczucia wyjątkowości i ekskluzywności, nawet jeśli jest to kameralny pensjonat o skromnym wystroju. Przywileje i dodatkowe benefity wynikające z programu lojalnościowego pozwalają traktować klienta właśnie w ten sposób.

Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy dla gości hotelu sprawi, że klient będzie wracał częściej, również w niskim sezonie. Ale jak właściwie wykorzystać ten potencjał?

Program lojalnościowy hotelu to szansa na przywiązanie klienta do swoich usług

Prawdziwym sukcesem hotelu jest powrót gości. To właśnie świadczy o spełnieniu ich oczekiwań, przez co nie potrzebują szukać innych alternatyw. Aby tak się stało, powinni otrzymać więcej, niż w innych miejscach. Chcąc przekonać do siebie klientów, hotele wdrażają programy lojalnościowe. Perspektywa dodatkowych przywilejów i korzyści motywuje klientów do skorzystania z oferty hotelu. Program lojalnościowy hotelu buduje i potem wzmacnia relacje z klientem, który nie tylko wraca, ale również chętniej zostaje dłużej. Przekłada się to oczywiście na większe zyski dla Ciebie.

Stały klient to pewne źródło dochodu. Program lojalnościowy hotelu pomoże utrzymać Twoją sytuację finansową na stabilnym poziomie poza sezonem. Zadowoleni goście chętniej decydują się na pobyt również poza wakacjami i feriami. Poza tym jest to bardzo dobre narzędzie marketingowe, aby właśnie zaoferować gościom specjalne przywileje poza sezonem. Program lojalnościowy hotelu ułatwi Ci też lepsze poznanie klienta, dzięki czemu możesz skuteczniej dopasować ofertę do jego potrzeb.

Jak wdrożyć skuteczny program lojalnościowy hotelu?

Program lojalnościowy hotelu powinien odpowiadać założeniom strategii marketingowej. Należy jego zasady, w tym system motywacyjny, dopasować do profilu gościa. To podstawowa zasada, będąca fundamentem skutecznego programu lojalnościowego. Ale co jeszcze?

  • Wyraźnie sprecyzuj, jakie działania nagradzasz, np. rezerwację hotelu, polecenie, dużą częstotliwości pobytu czy też zamówienie kolacji w restauracji.
  • Stosuj poziomy lojalności – im bardziej zaangażowany klient, tym ma większe przywileje.
  • Postaw na spersonalizowane oferty, w czym pomoże Ci segmentacja klientów.
  • Pozwól gościom na wybór benefitów, co skutkuje u nich poczuciem swobody, wolności i komfortu.
  • Wybierz właściwy system lojalnościowy, która pozwoli Ci na wdrożenie indywidualnej strategii, np. platformę Loyalty Starter.
  • Postaw na aplikację mobilną.

Więcej informacji o tym jak wdrożyć program lojalnościowy w hotelu znajdziesz na blogu Loyalty Starter

Trendy w programach lojalnościowych hoteli. Jak to robią znane marki?

Bez wątpienia trendy w programach lojalnościowych hoteli wytyczają najwięksi gracze. Są oni przykładem i inspiracją dla mniejszych firm z branży.

  • Hotel Hilton – program lojalnościowy we współpracy z Visa, American Express, Citi Bank, a także biurami podróży i liniami lotniczymi. Klienci mogą wymieniać punkty na benefity u partnerów, a goście z poziomu Gold i Diamond mają 5 noc za darmo przy długoterminowych pobytach.
  • Hotel Marriott – sieć hoteli również podjęła współpracę z wieloma partnerami. Członkowie programu zebrane punkty mogą wymieniać np. na bilet lotniczy lub darmowy nocleg.
  • Radisson Rewards – w programie zastosowano wielopoziomowość. W zależności od statusu klient może otrzymywać więcej punktów i ma dostęp do atrakcyjniejszych nagród.

Program lojalnościowy dla hotelu generuje obustronne korzyści. Klient otrzymuje dodatkowe przywileje, co przekłada się na jego poczucie wyjątkowości. Ty z kolei masz więcej lojalnych i stałych klientów, którzy częściej wracają, pozostają z Tobą na dłużej i są ambasadorami Twojej marki. Lojalność klienta staje się coraz cenniejszą walutą, szczególnie w niepewnych i niestabilnych czasach.